درمانگاه دندانپزشکی حکیم

بهترین متخصص عصب کشی و درمان ریشه در قم: انواع خدمات

بهترین متخصص عصب کشی و درمان ریشه در قم: انواع خدمات و هزینه

متخصص عصب کشی و درمان ریشه (اندودنتیست یا به اختصار متخصص اندو) به متخصصی گفته می‌شود که پس از پایان تحصیلش در دانشکده دندانپزشکی، به مدت دو یا چند سال دوره تخصصی درمان ریشه یا عصب کشی را می‌گذراند. تمرکز این دوره بر روی تشخیص دندان درد و درمان ریشه (عصب کشی) و دیگر روش‌های درمانی مرتبط با بخش داخلی دندان است. در بسیاری از موارد دندان آسیب دیده را می‌توان به کمک درمان ریشه درمان کرد. به همین خاطر است که متخصصان درمان ریشه با افتخار خود را متخصص در حفاظت از دندان‌ها می‌دانند. امروزه خدمات دندان پزشکی با کیفیت مناسب در همه شهرها یافت می‌شود و برای یافتن یک متخصص درمان ریشه خوب نیازی به سفر به شهرهای بزرگ نیست. در این مقاله به معرفی متخصص عصب کشی و درمان ریشه در شهر قم پرداخته می شود.

معرفی بهترین متخصص عصب کشی، درمان ریشه و کلینیک دندانپزشکی شهر قم


کلینیک دندان پزشکی حکیم

کلینیک دندان پزشکی حکیم

درمانگاه دندان پزشکی حکیم با هدف ارائه کلیه‌ی خدمات تخصصی دندانپزشکی در صفاییه قم افتتاح شد. این مرکز با مجهز بودن به دستگاه‌ها و وسایل پیشرفته با استفاده از مواد دندانپزشکی با کیفیت بالا، همچنین با همکاری متخصصین متعدد در زمینه‌هایی همچون اندودانتیکس جهت درمان ریشه (عصب کشی)، جراحی فک و صورت جهت انجام جراحی‌های پیچیده مانند ایمپلنت، متخصص لثه جهت انجام درمان‌های مربوطه و دندانپزشک ترمیمی–زیبایی و جهت انجام انواع درمان‌های زیبایی مشغول خدمت گذاری به شما عزیزان بوده است.

هم اکنون کلینیک دندان پزشکی حکیم در منطقه صفاییه قم مشغول به خدمت رسانی به هموطنان عزیز در زمینه‌های تخصصی دندان پزشکی همچون: کامپوزیت، لمینت، ترمیم دندان، جراحی لثه، ارتودنسی، دندان پزشکی اطفال و نوجوانان و… می‌باشد.

خدمات این کلینیک تحت پوشش بیمه‌های زیر می‌باشد:

  • تامین اجتماعی
  • شرکت نفت
  • بانک صادرات
  • بانک کشاورزی
  • بانک ملی
  • بانک رفاه
  • بانک تجارت
  • بیمه دانا
  • بیمه سینا
  • توسعه صادرات
  • بیمه سامان
  • بیمه سرمد

آدرس:

قم، محله صفائیه، خیابان شهدا، بین شهدای 30 و 31

برای دسترسی به کلینیک می‌توان از اتوبوس درون شهری در خیابان شهدا استفاده کرد. برای استفاده از وسیله نقلیه شخصی می‌توان از طریق بلوار شهید منتظری که در غرب خیابان شهدا قرار دارد به کلینیک حکیم رسید. همچنین برای پارک وسیله نقلیه شخصی می‌توان از پارکینگ نیایش که در ضلع جنوبی میدان جانبازان قرار دارد استفاده کرد. افرادی که در محله های صفائیه، جوی شور، دورشهر و یخچال قاضی سکونت دارند نیز می‌توانند از دسترسی‌های پیاده به کلینیک دندان پزشکی حکیم استفاده کنند.

تلفن های تماس:

025-3123

025-37733634

فکس:

025-37756813

صفحات مجازی:

https://www.instagram.com/hakimclinic/

انتخاب بهترین متخصص عصب کشی و درمان ریشه در قم


انتخاب بهترین متخصص عصب کشی و درمان ریشه در قم

در صورتی که قصد دارید در شهر قم و در نزدیکی میدان جانبازان قم، بلوار زائر قم، بلوار امام رضای قم، پارک نجمه قم، حرم مطهر حضرت معصومه، خیابان معلم، مجتمع تجاری صفائیه، مصلی قدس، بهترین متخصص عصب کشی و درمان ریشه را انتخاب کنید، باید موارد زیر را در نظر داشته باشید.

تجربه و تحصیلات دانشگاهی

دندانپزشکان برای اینکه بتوانند خدمات درمانی اندودانتیکس به منظور درمان ریشه یا عصب کشی را ارائه دهند پس از گذراندن دوره چهار ساله دندانپزشکی عمومی در یک دانشکده دندانپزشکی معتبر، لازم است پس از دوره دکتری دو سال دیگر نیز در دوره تخصصی آموزش اندودانتیکس شرکت کنند. برای به پایان رساندن موفقیت آمیز این دوره آموزشی، داوطلبان علاوه بر یادگیری علم و فناوری به روز اندودانتیکس، زیر نظر پزشکان عضو هیئت علمی دانشکده در کلینیک‌های دندانپزشکی تجربه کار عملی را نیز کسب می‌کنند. اگر به دنبال متخصص عصب کشی ماهری می‌گردید حتماً مطمئن شوید که متخصص مورد نظرتان دوره‌های آموزشی‌اش را در مراکز مورد تأیید انجمن دندانپزشکی آمریکا گذرانده است.

خدمات ارائه شده

اگرچه درمان ریشه مرسوم ترین روش درمانی اندودانتیکس است و به احتمال زیاد هر متخصص اندودنتیست آن را انجام می‌دهد ممکن است برایتان این مسئله مهم باشد که متخصص مورد نظرتان چه خدمات دیگری نیز ارائه می‌دهد. حتی اگر دندانتان به عصب کشی نیاز دارد ممکن است خدمات دندانپزشکی دیگر به بهبود کیفیت تجربه درمانی تان کمک کند.

به عنوان مثال برخی متخصصان درمان ریشه و عصب کشی خدمات اورژانسی برای درمان آسیب‌های مربوط به ترومای دندانی را ارائه می‌دهند که ممکن است به آن نیاز پیدا کنید. یا اگر هنگام مراجعه به دندانپزشک دچار اضطراب و دلهره می‌شوید یا به درمان کلی دندان‌هایتان نیاز دارید بهتر است به دنبال دندانپزشکی بگردید که مواد آرام بخش و مسکن‌های مناسب را برایتان فراهم می‌کند. اگر کودکتان به خدمات دندانپزشکی نیاز دارد، دندانپزشکی برای او مناسب است که در زمینه درمان اطفال آموزش‌های لازم را دیده است پس بهتر است در این باره از دندانپزشک مورد نظرتان سوال کنید.

هزینه

اگر به خدمات تخصصی دندانپزشکی خصوصا عصب کشی نیاز دارید، نباید به دلیل مسائل مالی درمان را به تعویق بیاندازید. بنابراین مهم است دندانپزشکی پیدا کنید که بیمه شما هزینه‌های درمان نزد او را تحت پوشش قرار دهد. همچنین خیلی خوب است که دندانپزشک مورد نظرتان به شما درباره تمام هزینه‌ها و گزینه‌های مالی ممکن اطلاع دهد تا بتوانید بهترین تصمیم را برای سلامت دهان و دندان و البته بودجه تان بگیرید.

دسترسی راحت

راحتی خود را همواره در نظر داشته باشید، محل زندگی و برنامه‌های روزانه‌تان را در نظر بگیرید و به دنبال متخصصی بگردید که در دسترستان است. مراجعه به مطب یا کلینیک دندانپزشکی که به منزل یا محل کارتان نزدیک است راحت تر خواهد بود. با در نظر گرفتن نکات گفته شده ممکن است بخواهید که نظر مراجعه کنندگان قبلی به دندانپزشک مورد نظرتان را هم بررسی کنید. آیا برخورد کارکنان کلینیک یا مطب با مراجعه کنندگان مناسب است؟ آیا ملاقات با دندانپزشک راس ساعتی که از قبل هماهنگ شده است صورت می‌گیرد یا هنگام مراجعه به مطب مدت زیادی باید منتظر ماند؟

خدمات عصب کشی و درمان ریشه درمانگاه دندان پزشکی حکیم


خدمات عصب کشی و درمان ریشه درمانگاه دندان پزشکی حکیم

درمان ریشه و عصب کشی نیازمند درمان‌های مختلفی است که همه آن‌ها در کلینیک دندان پزشکی حکیم قابل انجام می‌باشد. این درمان‌ها عبارت اند از:

درمان ریشه دندان

درمان ریشه یا عصب کشی دندان به درمانی گفته می‌شود که برای از بین بردن عفونت داخل دندان به کار می‌رود. این درمان می‌تواند از عفونی شدن دندان در آینده نیز جلوگیری کند. این درمان بر روی پالپ دندان که همان مجرای ریشه دندان است صورت می‌گیرد.

درمان مجدد ریشه دندان

در مواردی که درمان ریشه دندان به شکست منتهی می‌شود، به درمان مجدد ریشه دندان نیاز است. علت اصلی شکست درمان، باقی ماندن باکتری در ریشه دندان یا نشت روکش دندان پس از درمان است. در درمان مجدد مهم ترین عامل دستیابی به موفقیت، دوام و آسیب پذیر نبودن دندان است.

جراحی ریشه دندان

جراحی ریشه دندان به منظور حفظ و نجات دندانی انجام می‌شود که به کمک عصب کشی نمی‌توان آن را درمان کرد. همچنین این جراحی برای برطرف کردن مشکلات مربوط به عصب کشی صورت می‌گیرد.

دندان ترک خورده

اگر ترک ایجاد شده در دندان به پالپ رسیده باشد، می‌توان با عصب کشی و روکش کردن دندان از گسترش این ترک جلوگیری کرد. با این حال اگر ترک دندان به پایین تر از خط لثه برسد دیگر قابل درمان نیست و نمی‌توان دندان را درمان کرد و لازم است که آن دندان کشیده شود.

ترومای دندانی

ترومای دندانی یعنی وارد شدن ضربه یا آسیب فیزیکی به دندان‌ها، لثه‌ها، استخوان لثه‌ای (Alveolar Bone، بخشی از استخوان فک که ریشه‌های دندان‌ها را می‌پوشاند) و یا بافت‌های نرم دهان مانند لب‌ها و زبان. درمان مشکل ایجاد شده به نوع تروما بستگی دارد. آسیب وارد شده به دهان و دندان‌ها باید توسط دندانپزشک معاینه و بررسی شود خصوصاً اگر دندانی لق شده یا آسیب دیده باشد. در برخی موارد که آسیب وارد شده به دندان شدید است، ممکن است به دندان‌های اطراف نیز آسیب وارد شده باشد، اما چندان قابل مشاهده نباشد. در اینصورت تنها راه تشخیص میزان آسیب، معاینه شدن توسط دندانپزشک است.

چه زمانی باید به متخصص درمان ریشه و عصب کشی مراجعه کنیم؟


متخصص درمان ریشه و عصب کشی می‌تواند مشکلات داخل دندان را تشخیص دهد و درمان کند. بنابراین ممکن است بارها نیاز باشد که به این متخصصان مراجعه کنید. اگر در دندانتان درد شدید یا عفونت دارید لازم است برای ملاقات با متخصص درمان ریشه وقت بگیرید.

همچنین اگر دندانتان ترک خورده یا شکسته است ممکن است به کمک عصب کشی دیگر نیازی به کشیدن آن نداشته باشید. ترک و شکستگی در سطح دندان به باکتری‌ها اجازه می‌دهد تا به مجرای ریشه دندان نفوذ کنند. باکتری ها با ورودشان به مجرای ریشه دندان می‌توانند اعصاب این ناحیه را دچار عفونت و التهاب کنند. اغلب مواقع دندانی که ترک خورده یا شکسته، کشیده می‌شود. بسته به وسعت ترک ایجاد شده، ممکن است بتوان دندان را درمان کرد و دیگر به کشیدن آن نیازی نباشد. با ارزیابی دقیق دندان و تهیه اسکن سه بعدی از آن می توان به دور از حدس و گمان تصمیم درستی گرفت.

علاوه بر مواردی که ذکر شد اگر دندانی دارید که به شما توصیه شده آن را بکشید، اما در این باره مطمئن نیستید می‌توانید از عصب کشی دندان کمک بگیرید. حتی اگر دندانتان را قبلاً عصب کشی کرده‌اید باز هم می توان به کمک عصب کشی مجدد آن را ترمیم کرد.

سایر متخصصین عصب کشی و درمان ریشه در شهر قم


دکتر فرناز سید مصطفایی

آدرس: قم – خیابان لواسانی (ساحلی)

دکتر الهام نجفی

آدرس: قم – خیابان لواسانی (ساحلی)

دکتر فاطمه عابدی

آدرس: قم – میدان صدوقی

دکتر بهناز قدسیان

آدرس: قم – صفائیه

دکتر صدیقه قلیزاده

آدرس: قم – بلوار جمهوری

دکتر اشکان امیریان

آدرس: قم – بلوار امین

مقالات مرتبط
Share on whatsapp
اشتراک گذاری در واتساپ
Share on twitter
اشتراک گذاری در توئیتر
Share on telegram
اشتراک گذاری در تلگرام
فهرست مطالب
تماس با درمانگاه حکیم